22 april 2007

muggenbeet meets dana winner


Er werd vandaag in Holland ergens een wielerkoerske gereden en er zal ook wel ergens ten velde een matchke pottekestamp gesjot zijn, hét sportevenement van de dag was evenwel de Lentecross van de lagere school van de Broeders van liefde te Tessenderlo. Er was niet alleen de hete zon maar ook de speciale gaste Dana Winner, Chantal voor de vrienden. Zij kwam al de lopertjes die het podium mochten beklimmen, een eremedaille om de nek hangen. Zij deed dat heel charmant en met een glimlach als ware het een B.V.. Chantal heeft zelfs nog meegelopen, jawel. Zo oog in oog valt ze trouwens reuze mee, al kust ze nogal timide.

Totaal onvoorbereid en helemaal ongepland heb ik op deze prestigieuze lentecross mijn wederoptreden gestalte gegeven. 10 dagen lang lag ik buiten strijd met een verschrikkelijk verschot maar de oproep van de speaker aan alle ouders en grotere kinderen om mee te lopen met de tombolarace, viel bij mij niet in dovemansoren ook al zijn deze bij Chantals liedjes eerder een zegen dan een vloek.

Met lange broek en zonder loopschoenen -alle bloggers zullen wel een vijsje los hebben zeker?- heb ik 5 volle rondes in de zengende hitte meegelopen hopend te kunnen teren op de ergens opgeslagen conditie van de start to run. Het aanwezige rode kruis had bij mijn verschijning aan de start hun motor al meteen stationair laten draaien. Maar dat was helemaal niet nodig. Blijkbaar weten ze daar niet dat ik 30 jaar geleden, toen Winner nog Vanlee heette en amper twaalf jaar jong was, nog een prima sporter was. Een echte 'winner' naar wie later nog de Vlaamse zangeres van 'ik mis je adem (1999)' zou worden genoemd.

Of mijn verschijning nu eerder heroïsch dan wel hilarisch is geweest, laat ik over aan de vele supporters. Feit is wel dat Het Lot mijn inspanning naar waarde wist te schatten en mij bedacht met een schone prijs: een modieuze wijnfleshouder in écht pseudodesign. Toch beter dan niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.