5 april 2008

Google earth slaapt

Zicht op 'de brug' van Millau

Je gaat mij niet horen beweren dat Google earth een onding is. Voor mensen die een beetje geïnteresseerd zijn in aardrijkskunde zal het wel een plezant speelgoedje zijn. Af en toe, bijvoorbeeld op dagen dat het regent -en dat komt soms voor- speel ik er ook mee. "Zoek je vakantieplekje" heet mijn spel. Ik probeer dan een aantal mooie of bijzondere locaties van een voorbije vakantie te herinneren en dan probeer ik die plaats zo snel mogelijk in het vizier van mijn satelliet te krijgen.

Zonet ging ik op zoek naar de indrukwekkende brug van Millau. In december 2004 werd de brug ingewijd en de familie Muggenbeet reed er op augustus 2007 over op weg naar Agos-Vidalos in de Pyreneeën.

Ik las dat je tegenwoordig moet opletten als ge in je eigen tuin in uw blootje loopt of als je op een platdak je buurvrouw alle hoeken van de kamer laat zien -wat gezien de locatie nogal moeilijk is- want "iedereen kan je bezig zien op Google earth"! Als dat waar is, dan moet mijn brug van Millau toch ook wel SUPER in beeld te zien zijn. Het ding is bijna 2,5 kilometer lang!

Maar ik vond niks. Bekijk de foto hierboven maar eens. Volgens Google earth staat de brug nog in de steigers. Djezus! Slapen die satellieten van Google dan? Draaien die maar eens om de tien jaar rond de aarde? Zoiets vind ik dus zwak en bedroevend.

Anderzijds is het -always look on the bright side of life- ook goed nieuws . Wat dacht je van een topless meeting in Tessenderlo? Uw laptop, beste blogsters, moogt ge meebrengen... als je begrijpt wat ik bedoel.

7 opmerkingen:

  1. uw linkje naar 'topless meeting' doet ook Zzzzzz
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @tony: is ondertussen al opgelost (2X http, gebeurt soms bij Blogger). Bedankt voor de melding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, ik had wel iets anders verwacht achter die laatste link.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @georgina: maar jij hebt dan ook een ... geest. Neen, ik vind het wel jammer dat de ictwereld nu ook al het begrip topless gaat inpalmen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de foto van mijn stulp zie je nu een zwembadje en twee parasols. Ook een beetje achterhaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Topless meeting in Tessenderlo? Is uw zwemvijver al voldoende opgewarmd?
    P.S.: geen fotograaf nodig om het geheel vast te leggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :) Menck is duidelijk 'terug'. Mohow, mo vent toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.