13 december 2019

judasoor

Judasoor op boomstronk

Op dit moment zijn er 2 interessante zwammen in de tuin. Er is een grote groep gele trilzwam in een stervende lijsterbes en op een heel oude wortel van haagbeuk huist een kleine groep echte judasoor. Door de vele regen zien ze er heel vitaal uit. Het laatste wat in mij opkomt, is het opeten van de judasoor en toch lees ik dat hij in de Oosterse keuken op het menu staat. Ook kunnen er stammetjes met broed van judasoor gekocht worden. Zelf houd ik het bij voelen en bewonderen. Toch knap hoe de natuur zijn stervelingen opruimt.


2 opmerkingen:

  1. Mooie foto van een bijzondere zwam.
    En ik zie een andere, zeer rustige opmaak van de blog.
    Van de vorige heb ik genoten, maar deze kan ik ook zeer waarderen onder het mom van: less is more!
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zem: ja, ik probeer na zovele jaren eens iets nieuws uit. Moet nog een beetje gefinetuned worden. grts

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.