27 februari 2009

omschakeling komt eraan

foto ecopower, bewapening voor betonnen voet windmolen

Ecopower liet me vandaag weten dat zij vanaf 1 juni e.k. onze energieleverancier zal zijn. De omschakeling wordt dan een feit. Ik had het liever sneller gehad maar het huidig contract diende te worden nageleefd. 

"Vanaf 1 oktober 2008 is de prijs voor elektriciteit van ecopower 0,17 euro per kilowattuur. In deze prijs is alles vervat: vaste kosten, btw, alle wettelijke bijdragen, door de overheid toegestane kortingen en de kosten voor het vervoer van de elektriciteit." 

Wat belangrijker is, is dat de door Ecopower geleverde stroom 100% groene stroom is. Volgens de nieuwste Greenpeace-rangschikking is Ecopower samen met Wase Wind veruit de beste op de Vlaamse markt.

de nieuwe rangschikking van groen naar rood 
(merk op: een aantal nepgroene leveranciers)

Het enige wat me nu nog rest, is de aankoop van een Ecopower-aandeel. Dit is verplicht maar behoort tot de gangbare praktijk in de coöperatieve gedachte. Eén aandeel kost 250 euro. Naast mijn beperkte aandelen bij de Triodos Bank en een symbolisch aandeel van het Vredeshuis in Florennes -dat ondertussen ter ziele is gegaan- is Triodos het derde 'bedrijfje' waarin ik mijn geld beleg. Ik heb hierbij nog nooit een slecht gevoel gehad. Duurzame beleggingen crashen niet.

5 opmerkingen:

  1. hey, i'm on twitter now. Had je vroeger geen account?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @antartic pinguin: ik denk het wel, maar voorlopig heb ik daarvoor geen tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. interessant grafiekje. Is 't omslachtig, dat omschakelen? of valt het allemaal wel mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @bart: omschakelen naar ecopower is eenvoudig: u meldt u aan bij ecopower en zij regelen de overstap. Je moet wel je bestaande contract respecteren wat betreft einddatum. Ook de eindafrekening van je energieleverancier die je opzegt, hou je best goed in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vriend is bij ecopower en is daar zeer tevreden mee. Bij zijn omschakeling naar mijn huis, wordt hier ook omgeschakeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.