12 januari 2014

nieuw bospad


Of het aan het drinken van rodebietensap lag of niet, wie zal het zeggen, maar gisteren bekroop me een vlaag aan energie waar geen houden aan was. Ik stak een schop in mijn handen en begon in een verloren hoek van de achtertuin een nieuw bospad te maken. Een hazelaar en een boerenjasmijn dienden te worden verplant, een goed verrotte houtwal in tweeën gesplitst en voor de rest moest enkel een slingerende pad tussen de klimop en gele dovenetel worden vrijgemaakt. Dat ging vlotjes. Het prieeltje heeft er nu een toegangsweg bij en - voor tuinliefhebbers het allerbelangrijkste - hier en daar kunnen weer extra bodembedekkers en vaste planten worden aangeplant.


5 opmerkingen:

  1. The 'biet' goes on! Eet maar meer van die rode bieten want ze geven blijkbaar niet alleen energie maar ook inspiratie! ;-) Het bospad ziet er aantrekkelijk uit. We zijn benieuwd naar je extra bodembedekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een bos.
    Je trekt er een pad door.
    Je hebt nu twee bossen.

    Een belegen Urbanusgrapje, maar je beeld deed me er prompt aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo timmert Ludo verder aan de weg naar zijn walhalla, zonder platgetreden paden te betreden (naast de vorige reacties moest ik wel met een woordspeling beantwoorden)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. binnenkort eerst heel wat klimop weghalen want dat is pas een vervelende woekeraar! Verdringt echt alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij 'bospad' dacht ik spontaan aan 'een bos'. Niet aan jouw tuin. Maar jij hebt gewoon een bos in je tuin. Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.