2 januari 2006

Hoogtepunten van 2005

Spetterende jaren worden me wel toegewenst, maar in werkelijkheid zijn het eerder sputterende jaren. Extatische superlatieven lijken me te vaak ingebeeld. Wat niet wegneemt dat er ook vorig jaar enkele bijzondere momenten waren. Kleine tot grote hoogtepunten zeg maar:

1. De succesvolle beklimming door onze familie - van groot tot klein helemaal te voet afgelegd - van de Puy de Dôme nabij Clermont-Ferrand tijdens onze zomervakantie en de bijhorende natuurpracht van uitgedoofde vulkanen en honderden gele gentianen. Ook de aanwezigheid van een vrij en proper toilet op de top van de berg kwam wegens toenemende buikkrampen erg gelegen en niets te vroeg.

2. Het blije weerzien van Cordes sur Ciel en de nabijgelegen familiale camping 'Le moulin du Julien' waar tot grote vreugde van de kinderen een heerlijk verfrissend zwembad aan toegevoegd was.

3. De telefoon van 'mijn baas' waarmee werd meegedeeld dat ik de job, die ik zo graag had, ook aan mij werd toegezegd en de vele nieuwe collega's die hieruit voortvloeiden. De vaststelling dat ik kan gaan werken zonder ooit één moment in de file te staan.

4. De voorlaatste dag van het eerste schooltrimester en de afsluitende Griekse salade tijdens het gezellig etentje in Mol.

5. De dagelijkse hete douches van 40 graden en het ongegeneerd aantrekken van mijn pyjama zo vroeg op de avond dat men mij ziek verklaart. Baas in eigen huis kunnen zijn.

6. Het 3 uur durend concert in Vorst Nationaal van Dream Theater en het luisterplezier dat mijn muziekcollectie mij blijft verschaffen. De herintrede van mijn platendraaier.

7. Die zeldzame avonden dat ik eens heb kunnen doorslapen en het aanschaffen van een schapenpelsje voor op de matras. Lekker warm zonder gebleit.

8. Het inzicht dat het beter was om drie maanden lang mijn blog op non-actief te zetten en deze pas terug op te starten wanneer ik daar zin en tijd voor had. Eveneens: het inzicht dat je de contacten die op je humeur werken beter kan stopzetten... opluchten dat dat doet!

9. Terwijl er rondom ons de ene echtscheiding na de andere volgt - als ware het een pandemie - én mensen ziek worden of sterven, wij er dit jaar eens van gespaard gebleven zijn. Gezondheid blijft onbetaalbaar. Zonder dit, geen hoogtepunten.


Op de top van de Puy de Dôme, letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.