29 januari 2006

Bram Vermeulen tijdloos.



Gisteravond ben ik nog eens aangenaam verrast geweest. Op vraag van vrienden waren we gaan luisteren naar de "hommage aan Bram Vermeulen - Tijdloos". In dit eerbetoon door bevriende muzikanten worden zijn mooiste nummers op ontroerend mooie wijze opnieuw tot leven gebracht. In een tijdperk waar idolen en eurosong de plak zwaaien was het concert een oase van kwaliteit en luistergenot.

Voor iemand als ik, die eigenlijk nooit een hevige fan van Bram Vermeulen geweest is, was deze hommage een onweerlegbaar bewijs dat ik me al die tijd vergist heb. Vergist om Vermeulens schrijvers- en componeerkwaliteiten pas nu naar juiste waarde te schatten.

Een echte openbaring was Katarina Vermeulen die met haar prachtige stem een geloofwaardige interpretatie ten berde bracht van de liedjes van haar vader. Een jonge vrouw om te volgen! Moest je nog de kans krijgen om de vrienden van Bram Live aan het werk te zien dan moet je dit zeker doen. De touragenda vind je hier. Op 21 maart in AB te Brussel komt er tenslotte nog een finale concert van de Bram Vermeulen hommage tournee. Alle extra-gasten treden daar éénmalig samen op: Sioen, Raf Walschaerts, Jan de Wilde (die ik gisteren bezig zag) en Geert Hautekiet. Kaarten via tel. 025482424.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.