27 december 2004

De burgemeester doet mee.

De bestendige deputatie van Limburg heeft me vandaag laten weten dat ze 'de behandelingstermijn voor het beroep tegen de vergunning van de gemeente Tesenderlo dd. 19.7.2004 (motorcross Oosterbergen) met een maand heeft verlengd'.

In deze beslissing staan ook alle beroepindieners vermeld. Een dag voor mij heeft ook J. Verheyden een aangetekend beroep ingediend. Met andere woorden: de Looise burgemeester is -net als ik- in beroep gegaan tegen de beslissing van het eigen schepencollege om het motorcrossen op Oosterbergen terug toe te laten. Ik denk niet dat zo'n situatie al vaak eerder voorgekomen is. De burgemeester voelt zich blijkbaar voor schut gezet door zijn eigen schepenen. Zelf kan ik zijn beroep alleen maar toejuichenen.

Naast twee buurtbewoners hebben ook de stad Diest en Aminal, afdeling milieuvergunningen een beroep ingediend. Dit toont toch aan dat de 'beleidsdaad' van de drie schepenen die de vergunning hebben doorgedrukt erg weinig steun heeft. Meer bepaald: GEEN steun. Hopelijk volgt nu de bestendige deputatie de beroepindieners en blijft Oosterbergen motorcrossvrij.