24 juli 2016

parende oranje zandoogjes



Veel te heet voor mij. Tot veel activiteit ben ik thans niet te bewegen. Er zijn er die daar minder last van hebben. Vlakbij de veldkapel, onder het oog van Maria, vond ik zonet een parend koppeltje oranje zandoogjes. Dit tafereel doet me wat denken aan de avonturen rond de basiliek van Scherpenheuvel. Vroeger, op 1 mei, trokken honderden jongeren te voet naar Scherpenheuvel. Sommigen gingen de basiliek binnen, enkelen deden de kruisweg maar anderen lagen dan weer in hun meegesleurde slaapzak te rampetampen met het liefje. Nooit heb ik Maria een teken weten geven dat dit niet oké was. Ook nu niet.



2 opmerkingen:

  1. Is het Bijbelse devies niet 'Gaat en vermenigvuldigt u'? ;-)
    Knappe waarneming alweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie waarneming. Zeker dat Maria niet een beetje aan 't blzen was?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.