18 april 2014

dikkoppen zijn net als mensen


Dikkoppen zijn net als mensen, als de zon schijnt willen ze allemaal op het zelfde stukje strand liggen.

(Beeld van onze poel tijdens de middagzon. Honderden dikkopjes troepen samen op de schuine zandstrook waar het water het warmst is. Hier en daar zwemt nog een dikkopje in het water maar het merendeel koekt samen op het 'strand' voor een zonnebad. Of je zou kunnen denken dat ze op de vlucht geslagen zijn voor een haai maar de poel is visvrij.)


5 opmerkingen:

  1. 't zijn voorwaar kuddedieren :-).
    Wel een hele bende

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikkoppen en mensen: gemene deler = sardienen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gek hé. Ik zou, zal, wil mij nooit zo gedragen. En toch ben ik een mens en ook een dikkop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Zou je een kikker willen zijn?"
    "Ikke? Nee."
    "Oké, blijf dan maar een dikkop."

    Net als mensen, wat je zegt.
    By the way: aan mij is geen zonneklopper verloren gegaan en al helemaal niet op 't strand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was er muziek te horen? Het lijkt wel een rockfestival.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.