12 april 2014

animatie verzekerd


De zwartkoppen zijn sinds een dag of tien terug uit het zuiden. De dichte begroeiing en de gelaagde opbouw van onze tuin valt al enkele jaren in de smaak van de zwartkop. Zowel eentje met een zwarte kruin (foto) als met een bruine kruin - een mannetje en een vrouwtje dus -  zie ik overal opduiken. Velen vinden de zang van de zwartkop bijzonder mooi en melodisch. Ik ook. Met een roodborstje, een merel en een zwartkop in je tuin heb je gegarandeerd een van de mooiste koren van 't land in huis. Animatie verzekerd. 

Gisteren, en geheel toevallig, zag ik in onze mispel een zwartkopvuurkever. Ook een mooi beestje:



3 opmerkingen:

  1. Toeval: vandaag ontwaarde ik ook, voor het eerst, twee zwartkoppen in de tuin. Geen idee wat ik zag, overigens. Gelukkig was er een vriend-vogelaar in de buurt die me wijzer maakte.
    Speciaal vogeltje dat bovendien ook nog 's goed gebekt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een zwartkop heb ik hier nog niet gehoord.
    Mooie foto's Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat zie/hoor ik vandaag in de tuin. Jawel, een zwartkop. Bedankt voor de info, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.