2 oktober 2012

vogelverkiezing 2013


Tot 25 november kan je deelnemen aan de verkiezing van de Vogel van het Jaar 2013. Deze verkiezing is een organisatie van Vogelbescherming Vlaanderen -een puike vereniging waarvan ik lid ben- in samenwerking met Vivara. Vorig jaar stemde ik zelf voor de putter (distelvink) maar won de gierzwaluw. Deze keer koos ik eens voor een schitterende roofvogel, m.n. de rode wouw.

Mag ik bij deze een oproep doen om eens te bekijken of je geen lid wil worden van Vogelbescherming Vlaanderen. Je ontvangt een prima tijdschrift, je weet dat je één van de beste advocaten van de natuur steunt en bovendien is dat lidgeld zo gering - het jubileumlidgeld bedraagt slecht 7,50 euro en je krijgt er nog een vogelgids gratis bovenop- dat je altijd een goede deal doet.

Dit doet me eraan denken dat ik stilaan moet uitkijken naar vers vogelvoer voor de komende winter. Meestal koopt ik dit in zakken van 10 kg. bij Vivara die een deel van de opbrengst doorstort naar Natuurpunt en Vogelbescherming. Ik kies voor vogelvoer waarin vooral zonnebloempitten zitten. Dit garandeert het bezoek van groenlingen, mezen, boomklevers en met wat geluk ook kepen.


5 opmerkingen:

  1. Ik heb ook gestemd (op de ijsvogel). Ik heb vorig jaar zoveel vogelvoer besteld dat ik dit jaar nog verder kan met het voer van vorig jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb zelf ook nog zo'n 5 kg van de 20 kg over, daar kunnen we mee starten dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor het eerst dit jaar vogelvoer via Vivara besteld; leek me beter en uiteindelijk goedkoper dan het supermarktspul. Plus een paar van die mooie zaadcontainertjes. Wat een weelde, zoveel zaad in voorraad te hebben voor die gevleugelde diertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De draaihals heeft mijn stem gekregen. Omdat ik er nog nooit van gehoord had, en van de rest wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De draaihals ken ik van het opgezet exemplaar is het Bosmuseum van Tessenderlo.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.