7 september 2008

bont zandoogje

Het waren triestige tijden deze zomer. Nauwelijks vlinders opgemerkt alhoewel onze tuin heel vlindervriendelijk is. Op de schaarse zonnige dagen van de afgelopen weken was er toch een kleine piek in het aantal vlinders. Gisteren telde ik 2 koolwitjes, 1 atalanta, 1 gehakkelde aurelia met zijn slurfje in een rotte perzik en een bont zandoogje dat zat te zonnen op de rugleuning van onze tuinbank (foto). Maar waar zitten onze dagpauwogen? De distelvlinders of de kleine vossen?

5 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat het vlinderbestand danig is uitgedund. Waar je vroeger de ene na de andere vlinder in de tuin zag is het nu redelijk vlinderloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als jij eens wat minder bezig zou zijn met Sabine Haegendoorns borsten, dan zou je die prachtige vlinders misschien wel zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is 't ook al heel lang geleden dat ik nog eens een dagpauwoog opgemerkt heb.
    Motten daarentegen, die zijn er wel nog genoeg.(En dan meestal binnenshuis waar ze niet moeten zijn)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als we onze tuin gaan aanleggen, zou ik graag een flink aantal vlinderplanten planten. Maar ik ben bang dat je niet meer kan lokken wat er niet meer is... Ik mis de troepen (roedels? vluchten?) vlinders uit mijn jeugd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zitten allemaal in mijn tuin!! (euh, helaas niet ..)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.