2 september 2007

tweehonderd kroketten

Gisteren een feestje, vandaag een groot feest en volgende zaterdag terug een feestje. Ik voel me meer traiteur dan levensgenieter. Vandaag het grootwordenfeest van de kleinste en tegelijkertijd een vrijzinnig alternatief voor het plechtige communiefeest van de oudste.

Binnen een kwartiertje begin ik er aan. Tegen 12 uur moet alles klaar zijn. Die van ons heeft het menu samengesteld en ik, geboren om te dienen, moet het lijstje dan alleen nog maar klaarmaken. Zo is het werk goed verdeeld.

Wordt vandaag van mij verwacht: preisoep, oesterzwamkorfjes, bloemkolen, wortelen, scampi's in tomatenroomsaus, tweehonderd kroketten en daarna koffie en de hele reutemeteut.

Nog een senseo nu en dan start ik met het kuisen van de prei. De dag zal goed gevuld zijn. Dit geldt ook voor de maag.

4 opmerkingen:

  1. Een grootwordenfeest lijkt me mentaal gezonder dan een communiefeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heeft mij gesmaakt bedankt Muggenbeet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer dat uw zuiderburen niet uitgenodigd waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @heidi: die buren dreigden er dan ook mee om een piano en micro mee te zeulen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.