1 september 2007

een bank vooruit

Voor ons is het schooljaar al enkele dagen bezig. Maandag komt de meute jonge gasten en meisjes de échte aftrap geven. Ik kijk er al naar uit, al had de voorbije week -zo zonder leerlingen- ook zijn charmes. Je kunt dan eens doorwerken.

Ons schoolreglement en de leefregels van de school werden hier en daar wat aangepast. Onze dienst kan hierdoor wat belastende taken afstoten en dat is prima. De naaste betrokkenen moeten voortaan de kleinere foutjes zelf proberen op te lossen in plaats van beroep te doen op de leerlingenbegeleiding. Wanneer het echt uit de hand loopt, nemen wij het over.

Onze dienst heeft ook een nieuwe baas. Na een weekje samenwerken met de nieuwe adjunct kan ik alleen maar positief zijn. Dit klikt goed. Een goed evenwicht tussen formeel/informeel en ernst/grappig is precies wat ik promoten wil.

En weet je wat ik ook erg apprecieer? Vanaf dit schooljaar werkt de warmedrankenautomaat gratis tussen half 12 en half 2, de middagpauze zeg maar. Soep, chocomelk, koffie, koffie verkeerd,... a volonté. Een klein gebaar dat smaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.