22 juli 2006

over haast en spoed

Het moet zo'n twee jaar geleden zijn dat ik het behangpapier op onze slaapkamer heb afgetrokken. Het was de bedoeling om er toen ook meteen een verflaag op te zetten maar het is er nooit van gekomen. Mannen hebben het dan ook heel druk.

Deze week heb ik dan toch enkele gaatjes vrij gevonden om de aangevatte klus verder te zetten. Omdat een muur besmeren met de verfrol nu niet echt een 'uitdaging' is, had ik me voorgenomen om een stukje natuur te evoceren boven ons bed. Ik schiep een drietal vuurvliegjes - ééntje met een hoed, ééntje met trekaccordeonbenen en ééntje met horentjes - en vanaf deze week zoemt er een hele reeks van boven onze slaapkussens.

Uiteraard is dit tafereel onderwerp van feminien gesprek: niet dat de man creatief is geweest, wel dat het twee jaar heeft geduurd vooraleer de kale kalkmuren 'aangekleed' werden. Vrouwen willen dan ook altijd zo overhaast te werk gaan. Zo on-afrikaans opgejaagd.


vuurvliegjes

2 opmerkingen:

  1. en ik die dacht dat het dinosaurusjes waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar zo'n man :)Kan het er zelf uren over hebben.Heb er ook zo eentje. Maar weet zeker, dat mocht hij ooit zulke vuur miertjes voor mij maken, ik nooit weer zou klagen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.