20 juli 2006

geel plus rood is oranje

Indien ik drie jaar geleden geen tweedehands opeltje gekocht had, had ik misschien het plafond van onze badkamer kunnen verfraaien met een Klimtje of een Tuymans. Maar geen centen, geen zotte aankopen. Ook het kleurenkopieerapparaat waarmee we doorgaans onze valse biljetten aanmaken, konden we niet aanspreken want het papier met watermerk hebben we wegens gebrek aan alternatief moeten aanspreken op het toilet. Met vier kinderen in huis verdwijnt wc-papier als sneeuw voor de zon.

Vandaar dat ik deze week wat penselen en verf heb bijeengezocht en zelf maar wat "grote kunst" uit mijn mouw heb geschud. Ik verwacht geen handgeklap of vragen of ik ook in 't zwart werk. Neen, het belangrijkste is dat de kinderen, hun moeder en ikzelf het geslaagd vinden. 8 vissen uit de losse pols geschilderd op het plafond, zoals ook Michelangelo dat deed in de sixtijnse kapel. Zorgen dat de verf niet uitloopt of op de grond smakt, dat is de grote moeilijkheid.


vissen geven de badkamer een speels karakter.

1 opmerking:

  1. Leuk! Ik zou het je zeker niet kunnen nadoen.
    Ondanks de naam (en de ambities?) die m'n ouders me meegaven.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.