19 augustus 2005

pas aangekocht.

Voor mijn persoonlijk vermaak pas aangekocht:

1. Een Compact Flash geheugenkaart van 512 MB om ongeremd met mijn digitaaltje aan de slag te gaan;
2. Live at Budokan DVD van Dream Theater en een concert-ticket van hun optreden in Vorst Nationaal;
3. Different Stages (3 Live-cd's) van Rush.

Staan nog op het familiaal wenskaartje:

1. Draadloze laptop om te kunnen internetten/bloggen vanuit de tuin en voor het schoolwerk van mijn vrouw;
2. USB memory stick;
3. Nieuwe matras voor ons bed (is versleten of afgeleefd zo je wil).

Nu we net de rekeningen voor het kadastraal inkomen en het waterverbruik (inclusief milieubijdrage) hebben betaald, wordt dit wachten tot er wat spaarcentjes zijn.

4 opmerkingen:

  1. Die Compact Flash-kaart kan je in feite ook gebruiken om gegevens over te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar had ik nog niet aan gedacht. Alhoewel, in de praktijk moeten gegevens van mijn thuisPC overgedragen worden naar de PC in school en voor zover ik weet is daar geen CF-lezer voorhanden. Of hoe zie jij het?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is misschien iets minder praktisch, maar met een externe lezer die via USB is aan te sluiten kom je ook al ergens. Zoals ik al zei is het niet zo handig, omdat een gewone memory stick meestal kleiner is. En over de nodige software zwijg ik beter.
    Het was eigenlijk alleen mijn bedoeling er op te wijzen dat je in principe een klein beetje geld uit kan sparen door dat geheugenkaartje van je fototoestel ook te gebruiken om bestanden over te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi ! Leuke blog heb je hier ...
    Misschien interesseert mijn site verlichting tuin jou of je bezoekers ook wel ? Neem eens een kijkje: alles over verlichting tuin

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.