28 november 2012

Ramsj in de bib

Die van ons is vaste klant in de bib. Ze wist me te vertellen dat er momenteel een ramsj-verkoop van boeken en CD's doorgaat. Alle CD's aan 1 euro! Ik ben dan maar eens gaan loeren of het allemaal geen rommel was. Dingen die je nog niet voor niks in huis wilt. Viel me dat daar goed mee.

23 CD's voor 17 euro (korting inbegrepen)

Na een half uurtje snuisteren in de honderden CD's had ik er toch zo'n 23 opzij gelegd die ik de moeite vond (zie foto). De wereldmuziek (Mali, Ethiopië, Portugal, Brazilië,....) heb ik dan nog links laten liggen alhoewel je voor 1 euro nooit gefopt kunt zijn. Tussen de aankoop toch enkele toppers. Nochtans was hét criterium om tussen de 'rommelverkoop' te geraken het feit dat de bib ze aan geen hond krijgt uitgeleend. Dus moeten ze plaatsmaken voor nieuwe aankopen.

de mooiste CD-hoes is deze van de Finse Värttinä

Voor de prijs van één nieuwe CD heb ik mijn collectie uitgebreid met: Värttinä, Erkan Ogur (fretloze gitaar met o.m. Philip Catherine), Jazzviolist Didier Lockwood, David Linx-Diederik Wissels, Charlie Parker, Bill Frisell, Pat Metheny, Steve Lukather (met o.m. Steve Vai), Astor Piazolla, Joe Jackson, Jeff Healy, James Labrie (de zanger van Dream Theater), Circus Maximus, Joe Jackson live (met DVD), een verzamel-CD van Youssou N'Dour, .... en een paar stevige gokken, op goed geluk dus (Fish, Dirk Blanchart, Walter De Buck, Charles Trenet, de filmmuziek van War of the Worlds, Killing Joke, Tuxodemoon, the B-sides van Manic Street Preachers en songs from Yugoslavia -een land dat niet meer bestaat).

Zeker de moeite om eens naar de Looise Vismarkt/Rode Heide af te zakken. Voor wie iets voelt kriebelen: er ligt nog heel veel. Ook klassiek, al zag ik gisteren een gelukkig iemand met zo'n 40 CD's klassieke muziek huiswaarts gaan. Heel verstandig van die jongen.


2 opmerkingen:

  1. onlangs was er in onze bib ook zo'n verkoop van boeken en CD's. ik heb een hele stapel reis- en wandelgidsen gekocht. en tussen de CD's (dat waren er eigenlijk niet zoooo veel) heb ik er ook op goed geluk eentje uitgepikt: 'Cuban Soul' van de Cubaanse groep 'Asere', een lucky shot want erg toffe (Spaanstalige) liedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ondertussen al positief verrast geweest door een aantal CD's. Blues gitarist Jeff Healy die zich waagt aan jazz-standards bvb. En Circus Maximus natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.