19 januari 2020

thema-avond amfibieën

Misschien is dit wel iets voor jou? Natuurpunt Tessenderlo organiseert op donderdag 30 januari een thema-avond over amfibieën. "Van kikkerpoel tot paddenoverzet" belooft een fijne avond te worden over beesten die me altijd geïntrigeerd hebben. Zo planten de bruine kikker en padden zich hier jaarlijks met succes voort maar lukt het me niet om salamanders in onze -nochtans geschikte- waterpartijen te krijgen.

In 2012 kreeg ik tijdens een natuurwandeling bijna een beroerte door de massale slachtpartij van padden op de weg. Intussen is Natuurpunt Tessenderlo één van de koplopers in het overzetten van padden.

Nooit te oud om bij te leren, dus ga ik eens luisteren. Place to be: De Kriekel te Schoot (deelgemeente Tessenderlo) om 19.30 uur. Deelname is gratis, wel even vooraf inschrijven op natuurpunttessenderlo@gmail.com .

Dankzij de paddenoverzet worden dergelijke trieste taferelen ingeperkt.


1 opmerking:

  1. Een beetje ver voor mij. Wij volgden hier bij Natuurpunt ooit een cursus over amfibieën met Joeri Cortens.
    Super hoe die gast kan vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.