11 december 2014

huismussen

Jawel, er zit al een groenling aan de voedersilo. De vraag die ik me enkele dagen geleden hierover stelde is daarmee opgelost. Het was een prachtig tafereel. Een pimpelmees wilde koste wat kost uit het zelfde gat een zaadje pikken als de groenling maar deze weigerde zijn plekje af te geven. Hierdoor deed de pimpelmees allerlei acrobatieën zoals ondersteboven hangen en een boze kolibri-imitatie. Maar hij kon zijn beurt afwachten. Toonbare foto's heb ik er niet van omdat het op dat moment al te duister was.

Van de huismussen heb ik wel enkele geslaagde foto's. De kolonie die hier al vele jaren rond de deur hokt, bezorgt me veel kwetter- en kijkplezier. De voedersilo is voor hen intussen geen onneembare hindernis meer (het eerste jaar wisten ze niet hoe ze 't moesten aanpakken) waardoor ze lange tijd voor het keukenraam vertoeven. Voor het koppeltje tortelduiven, dat de kleine vogels jaloers gadesloeg, heb ik ook op de grond zaden uitgestrooid.




2 opmerkingen:

  1. Huismussen zie ik hier nu ook, na drie jaar zonder. De ringmus is hier een nog frequentere bezoeker. Die laatste eet van de silo's de rest van de grond.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.