13 oktober 2011

toch wel bijzondere bak

Voor de wat oudere leerlingen was het vandaag geen gewone schooldag. Zij konden naar jaarlijkse gewoonte kennismaken met enkele opstellingen van de Rensponsable Young Drivers. De tolwagen en de crashtest waren opnieuw van de partij. Nieuw was de zogenaamde Promillekart. In deze elektrisch aangedreven go-cart konden onze leerlingen de gevaren van rijden onder invloed aan de lijve ondervinden. Wat onze leerlingen niet gezien hadden was dat de RYD wel met een heel bijzondere bestelwagen waren afgezakt.

Op het eerste zicht een heel gewone Renault...

Neen, de auto zelf is niks bijzonders. Maar de nummerplaat is dat wel. In 17 september van vorig jaar heeft Etienne Schouppe de allerlaatste oude nummerplaat laten persen, 999CFQ. Op 16 november van vorig jaar overhandigde hij de allereerste nieuwe 'Europese nummerplaat' met robijnrode kentekens aan de Responsable Young Drivers. Wel, deze 1-AAA-001 stond dus wel op onze speelplaats vandaag.

De laatste oude en de eerste nieuwe nummerplaat
(foto Het Belang van Limburg)

de Adam (of Eva) onder de Europese kentekenplaten

Mijn speurdersogen hadden deze bijzondere bak meteen in de gaten. Ik ben ondertussen ook al wel goed getraind in die dingen. Zaken opmerken waar de meesten aan voorbijgaan is een belangrijke aspect van mijn job. Als kind al heb ik zo al eens een dievenbende helpen oprollen omdat ik een vreemde auto had opgemerkt in de straat. De politie was me erg dankbaar. Maar een lekstok heb ik nooit gehad. (*)

Dankzij mijn collega Sven die zo goed was om er op mijn vraag met de schoolkodak enkele foto's van te maken, staat dit curiosum nu te pronken op Muggenbeet. Wie weet komt hij ook nog in de schoolkrant. Was het 1-LUL-001 geweest was die kans nihil geweest.

(*) Een PV daarentegen deze week wel.



2 opmerkingen:

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.