Ik sta achter dat reclameverbod. Daarom dat ik me een bult verschoot toen ik deze week de kinderen zag thuiskomen van de Gert- en Samsonshow. Bij het buitengaan werd hen een zakje door Studio 100 in de handen gewerkt. De managers van het jaar kennen overduidelijk de knepen van het vak om hun kas te spekken. De regelgeving die geldt bij TV-uitzendingen (en de filosofie hierachter) wordt hier door Gertje en Hans ferm aan hun laars gelapt. Tot in het extreme toe worden de jonge kinderen bespeeld en aangezet tot het consumeren van Studio 100-producten: yoghurt, Playstation Singstar, JBC-kledinglijn, Telenet ,... .
een greep uit de reclamezak
De duizenden kinderen die via de jaarlijkse kerstshow naar Antwerpen worden gelokt -en daar veel plezier beleven- veranderen nà de show in pure consumenten waarvan door Gert et Co verwacht wordt (en berekend is zeker?) dat zij een miljoenenstroom euro's doen vloeien richting Schelle. Of de kerstshow nu hoofdzaak dan wel vooral een (legaal) reclamemedium is, is hoe langer hoe meer voor mij een vraagteken. In ieder geval, de achterliggende gedachte van de reclamevrije kinderuitzendingen is hier ver zoek.
'In het olifantenverblijf -mét superster Kai Mook- stonk het' vertelden de kinderen. Het is niet het enige waar een reukje aan is.
KinderBEhandeling? KinderVERhandeling?
BeantwoordenVerwijderenZe zijn zo leuk, meneer, de Samsons, K3's en Megamindi's van deze lucratieve wereld.