24 februari 2020

Dennis


Het was storm Dennis die hier 2 lijsterbessen doormidden deed knakken. Geen echte verrassing want de aanwezigheid van de gele trilzwam wees erop dat ze vochten om te overleven. Deze natuurlijke opruiming zou het vermelden niet waard zijn, ware het niet dat 1 lijsterbes de klimboom was van onze intussen indrukwekkende witte Wisteria (blauwe regen). Alles lag op de grond. Ik heb nog geprobeerd om er iets nieuws van te maken maar het was onbegonnen werk. Met een drastische snoei heb ik de klimplant kunnen behouden maar hij moet nu wel van voor af aan opnieuw beginnen. Het gapende gat heb ik meteen opgevuld met de aanplant van een kriek, de Rheinische Schattenmorelle.


Momenteel zit ik met een berg hout dat verwerkt dient te worden. Er waren de stormen maar ook de overijverige 'boer' en de letterzetter zorgden voor extra werk. Een van de klussen die ik met al dat hout aan het uitvoeren ben, is het herstellen van onze ecoduct. Met de tijd rotten al die rolletjes boomstam en moeten ze worden aangevuld. Ook de takkenwallen in de tuin ga ik verder opbouwen. Ze breken de wind, zorgen voor wat extra privacy en de winterkoning bouwt er graag zijn nest in. Ik zag ook dat de kastanje omheining rond de zwemvijver hier en daar een rotte paal heeft (na 12 jaar dienst). Deze moeten vervangen worden. 

Bezigheden genoeg voor deze krokusvakantie. Als de zon nu nog voor wat lentekriebels wil zorgen dan ga ik er misschien nog goesting in krijgen.


2 opmerkingen:

  1. Hier geen schade. Alhoewel, er is een schouw gaan vliegen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij ook geen schade maar wel veel en veel meer zwerfvuil dan normaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.