27 juni 2010

zomerbloemen

een collage van zomerbloemen

Deze morgen, net voor de hevige zon, wat foto's genomen van momenteel bloeiende planten. Dat was lang geleden. Hierbij enkele van mijn favoriete bloemen: de acanthus (linksonder), de veronicastrum (er net boven), dille (in het midden) en de cephalaria gigantea (rechtsonder). Laat je niet misleiden: ook in mijn tuin is de droogte immens. Pas geplante bloemen en struiken gaan pieredood als ik ze geen water bijgeef. Een groepje eupatorium heb ik zelfs moeten uitspitten. Ze herstellen momenteel in een kuip met water. Het is een dikke maand geleden dat het hier nog geregend heeft en dat begin je (té) goed te merken. Laat de onweders maar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.