7 maart 2009

hopla, hier zijn we weer

Zowat al mijn vrienden zeiden hetzelfde: gooi dat wachtwoord eraf! Wat bij deze is gebeurd.

De voorbije dagen heeft de verhoogde privacy-setting van deze blog me de gelegenheid gegeven om in alle discretie te communiceren met mijn lezers en te peilen naar hun reacties. Heel veel steun kreeg ik van mijn collega bloggers. Waarvoor dank. Jullie reacties waren hartverwarmend en ook niet mis te verstaan:

- recht op vrije meningsuiting, daar kan niet worden mee gesold.
- laat je pret niet vergallen, doe je ding.
- ik volg je blog al jaren, nergens zie ik een belediging.
- ooit hetzelfde meegemaakt, ironie en humor zal voor een aantal mensen altijd moeilijk blijven.
- de ironie van je stukken is overduidelijk.
- humor is een belangrijk aspect van opvoeding.
- iemand anders smaak en humor kan nooit dé norm zijn, een blog is iets persoonlijk.
- wat gebeurd is, gaat veel te ver.
- ik ben geshockeerd.
- leve muggenbeet, ik blijf een grote fan.
- verander niets aan je stijl, ik blijf lezen en genieten.
- mijn God!
- blijven bloggen hé man!
- enzovoort enzovoort

Al jullie reacties heb ik mooi bewaard, ze komen zeker nog eens van pas.

Ondertussen heb ik deze blog wat anoniemer gemaakt en heb ik voor de goede vrede een aantal stukjes (5 van de 1584) in een apart bestandje gesleept. Voor mij is deze zaak nu gesloten en ik reken er op dat mijn waardige reactie op het voorval een inspiratie mag zijn voor al mijn collega's.

13 opmerkingen:

  1. 't Ziet er hier wat leger uit, maar dat heb ik graag:) Blijf ze schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht even dat ik persona non grata geworden was!
    Opluchting alom. De feestballonnen vliegen als door muggen gebeten meteen de lucht in. Dat lucht op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb iets gemist denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug. Een blog dient gewoon gelezen te worden..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @annetanne: voor mijn collegabloggers die 'iets gemist hebben', als je de uitleg wenst, die kan je verkrijgen op gewoon verzoek via mijn email.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet ook iets gemist hebben... Dat komt ervan als je blogs leest via een feedreader waar je de reacties niet kan zien...

    Enfin, ik ben blij dat ik ook nog binnen mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie! Mooie, originele banner trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @georgina: ik vind hem ook wel mooi, toch zo'n uurtje werk aan gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. (geheel en al terzijde - bij wordpress kan je desgewenst een individuele post met een wachtwoord beveiligen. Je kan makkelijk een blogger-blog exporteren naar een (gratis) wordpress blog. Dit slecht voor het geval je je geremd zou voelen in de toekomst ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb duidelijk ook iets gemist. Maar blijkbaar is alles goed gekomen dus ik ben content.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.