10 oktober 2007

Mandarijn gesproken

Herinnert ge u dat nog? Ondertussen heb ik via een aangetekende zendig het bericht gekregen dat ik gewonnen heb met de Klasse-wedstrijd. Bijgevoegd een DVD, 'the scorpion king' uit de serie Hong Kong Legends: "Deze film toont de formidabele vechtkunsten van Chin Kar-lok, veteraan Lar Kar-leung en de waanzinnige acrobatische martial arts van het Koreaanse Taekwondo-fenomeen Won Jin".

Nederlands ondertiteld en Mandarijn gesproken. Ik dacht dat een mandarijn die citrusvrucht was waarop Sinterklaas een monopolie heeft maar wikipedia zegt ook:

"Mandarijn of Guanhua (Mandarijn: 官话, hanyu pinyin: Guānhuà), in de volksmond Chinees genaamd, is de officiële taal van zowel China als Taiwan, gebaseerd op het dialect van Peking. Het is de meest gesproken taal ter wereld; meer dan 850 miljoen mensen spreken Mandarijn."

Welke taal ook, ik hoop dat er heel wat gekoppensneld wordt en dat er veel bloed vloeit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.