25 januari 2009

en we gaan wat bijleren

Ik heb me ingeschreven voor de cursus natuurinzicht van het Centrum voor Natuureducatie. Deze cursus is zowat de voorbereiding op de cursus natuurgids. De opleiding bestaat uit tien lessen: de helft theorie en de andere helft excursies. De eerste les gaat door op 19 maart 2009 en het bosmuseum van Tessenderlo (Gerhagen) is the place to be.

Die van ons moest er al mee lachen: iemand van 't onderwijs die zich wat gaat bekwamen in de natuur... dat gaat al snel lijken op het zielig typetje Maurice De Brabandere (Peter Van den Eede) uit Van Vlees en Bloed. Vrees niet: zo ver zal het met mij niet komen. En de 'bospoeper' dat is geen vogel. 

Deelname aan de cursus kost 60 euro maar wie, zoals ik, betaalt met opleidingscheques (online te bestellen via de VDAB) dient zelf maar 30 euro bij te dragen. Leden van Natuurpunt en de Werkgroep Ecologie Tessenderlo krijgen daarenboven nog 10 euro terugbetaald. 

10 opmerkingen:

  1. de bospoeper is geen vogel, maar hij heeft er wel één.
    U heeft alvast een stapje voor op de andere cursisten.
    Kent U ook de grasduiker ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De grasduiker zou dezelfde vogel zijn als de groenling, de term wordt hier evenwel niet gebruikt. Of de grasduiker ook in verband wordt gebruikt met het "grote wilde beest", is me niet bekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci Muggenbeet,

    Ik ga mij ook inschrijven maar in Gent dan. Als 23jarige tussen de ouwe zakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest ook lachen, grandioos typetje...veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat ons hopen dat er naar uw examenexcursie meer volk afkomt. Tof initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'NatuurINZICHT'. Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
    Is het kijken naar of inzien dat er hier in Bijnaland bijna niets meer te zien is?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als daar maar geen kinderen van komen.

    Was getekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Den Herman uit 'van vlees en bloed' moet nog altijd z'n excursie krijgen.. Mss komt hij wel bij u terecht. :)

    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opgepast in het bos,misschien kom je er nog
    'niet propere' collega's van school tegen.
    En omdat er verschillende jagers zijn is een ongeval misschien snel gebeurt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. niet propere collega's??? Ik kan niet zo meteen iemand bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.