27 januari 2022

toverhazelaar

 

bloeiende toverhazelaar

Wat kleur brengt in de tuin, brengt ook kleur op de blog. Daarom een van onze bloeiende toverhazelaars, wellicht de 'Orange Beauty'. 'Wellicht' omdat ik hem kocht op kleur, zonder etiket. Trouwe lezers weten dat ik een zwak heb voor deze winterbloeier (Hamamelis), ik heb er dan ook al vaak over geblogd. Ook het bejubelde arboretum van Kalmthout hebben we om deze reden al vaak bezocht. Heel wat variëteiten vinden hun oorsprong in Kalmthout, denk maar aan 'Jelena', 'Robert' en 'Diane'.

We hebben intussen plannen gesmeed om zondag nog eens een uitstapje naar ginds te doen. Er is ook een winkeltje aan verbonden en -wie weet- als ik nog een nieuw schoontje op de kop kan tikken, zal ik het niet laten. 

Hamamelis x intermedia 'Sister Jelena'



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.