10 augustus 2017

Wat te doen?

Help! Onze groene druiven aan het inkompad worden allemaal blauw tot paars. Is er een milieuvriendelijk middeltje om hieraan wat te doen? Netelgier? Zwavel? Koper? Beendermeel? Smeerwortelpap? Lieveheersbeestjes? Ik zocht het voor u uit en naar 't schijnt is het beste middeltje als volgt: de blauwe druiven in je mond steken, de dunne schil met je tanden splijten, je tong laten strelen door het zoete sap en vervolgens alles met smaak doorslikken.  Te zot voor woorden! Ze verzinnen nogal iets.

De 'aandoening' in beeld.



5 opmerkingen:

  1. Dat is duidelijk blauwziekte. Ik heb hier ook enkele druiven die daar last van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blauwziekte? Dan kan ik best met mijn druiven naar de psycholoog gaan, niet? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In biologisch-dynamische kringen wil men dat je de bovengenoemde handeling verricht bij opkomende maan en onbewolkt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Ludo, maak je daar toch niet druk om. Die druifjes zien gewoon blauw van de kou. De laatste weken hittegolven à volonté en nu ineens herfst. Je zou van minder blauw uitslaan.
    O ja: smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Something's rotten ... Mijn tomaten en paprikas hebben de roodziekte...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.