7 juli 2017

niet mee naar Cuba

Klaar om naar Keulen Airport te vertrekken
Begin deze week vertrokken mijn wederhelft en nakomelingen, met uitbreiding van de schoonzus en de schoonbroer, naar het land van Fidel en Raul. Op 3 sms'jes na heb ik er niets van gehoord maar ze zullen het er zeker naar hun zin hebben. Ik las dat ze met een heel oude en sjieke authentieke taxi voor 8 personen van Varadero naar Havanna vervoerd werden en dat voorts alles dik oké was. Zoals je merkt, ben ik zelf niet mee. Ik verkoos om thuis te blijven om eens goed uit te rusten en me te laten onderdompelen in de geneugtes van de stilte. Ik heb me een vast ritueel aangemeten dat ik als zalig ervaar: de krant lezen met een koffie, de digicorderopnames bekijken (waaronder de RHS Hampton Flower Show en Baardmannetjes), wandelen en foto's nemen, de Tour volgen, tussendoor mijn ouders bezoeken en voor het konijn zorgen, op het avondterras vertoeven terwijl ik het kruiswoordraadsel van de dag invul en slapen in een te groot en leeg aanvoelend bed.  Dit is tegenwoordig vakantie voor mij. Mijn wederhelft heeft vanuit haar Oekraïens genetisch bepaalde gedienstigheid voor een overlevingspakket-voor-wat-wereldvreemde-mannen gezorgd, onder meer een hele wasmand vol met broodjes om af te bakken, en het ziet er daardoor naar uit dat ik die 14 dagen niet van honger of dorst zal weten te gaan. Ik ben nu toe aan een nieuwe koffie. Normaal roep ik dan even de vrouw maar tijdelijk dien ik nu zelf recht te staan. Het zou wat overdreven zijn om ze even hiervoor te laten overkomen.


'druk' bezig .....


5 opmerkingen:

  1. Dit kan ook een mooie vakantie zijn alhoewel ik Cuba zou prefereren. Je lijkt me we een verwend typje wat betreft die broodjes die klaar staan en zeker die koffiekwestie....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word zeker verwend met de koffie maar... ik maak altijd het middagmaal. Goede deal dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou jouw tuin en de rust ook verkiezen boven Cuba. Ik zou wel een fles rum, munt en limoenen kopen en dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Home sweet home' is ook de leuze die ik hanteer, en al zeker als je in een groene oase kunt vertoeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't is nu het tweede jaar dat ik thuis blijf, maar de rest mag uiteraard hun zin blijven doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.