30 juli 2017

het rozenblaadje

rozenblaadje op vlinderstruik
"Het rozenblaadje is één van de prachtigste beervlinders die je in ons land kan aantreffen." Dat lees ik op één van de vlinderpagina's van Natuurpunt. Deze morgen trof ik dit oranje nachtvlindertje aan op een door de wind wiebelende vlinderstruik in de allernieuwste vlinderhoek van onze tuin. Het was pas op de foto dat ik zijn schoonheid ten volle ontdekte.  Interessant om weten is dat de waardplanten (voedsel van de rupsen) in dit geval korstmossen zijn.


4 opmerkingen:

  1. Absoluut een schoonheid. Mooie foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is net een schilderij, prachtig.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder mooi vlindertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet er steevast de speciaaltjes uit te pikken. Een Rozenblaadje; ik had er zelfs nog nooit van gehoord, laat staan gezien. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.