17 april 2010

opmerkelijk sportief herstel

De ELO-curve weerspiegelt de positieve tendens

Nog één tafeltenniswedstrijd en het seizoen 2009-2010 zit er op. Ik heb jullie er op deze blog niet al te veel mee lastig gevallen. Niemand pakt graag uit met teleurstellende berichten. Dat er nu plots toch weer een berichtje opduikt, heeft alles te maken met mijn opmerkelijke klim uit het dal der vernederingen. Zo opmerkelijk dat het -mezelf uitgezonderd- nog door niemand is opgemerkt.

De laatste 12 matchen werden allemaal gewonnen. Slechts negen setjes gaf ik uit handen. De tafeltennisbond beloonde me hiervoor met 151 punten. Hierdoor zit ik vandaag op mijn hoogste sportieve niveau van dit seizoen. Enkele bedenkingen hierbij:

- mijn beste resultaten behaal ik als het vakantie is of als ik op vrijdag niet ben gaan werken. Een zware werkdag leidt zo goed als automatisch tot slechte sportprestaties. Als pingpong-prof zou ik op 5 jaar tijd zeker E4 kunnen worden;
- ook dit jaar zal ik pieken NA het seizoen waardoor ik op de campings weer de pannen van het dak zal spelen. Helaas wil de bond deze resultaten niet mee opnemen in hun voorts uitstekende database. Hopelijk brengt mijn spoedprocedure bij de Raad van State hierin verandering;
- mijn beslissing om het noppenpalet weer aan de kant te leggen, om me weer voluit te kunnen toeleggen op mijn kenmerkend aanvallend en agressief spel, is ongetwijfeld een goede keuze geweest. Als nu ook de Bond deze "voetmatten" nog wil verbieden, zal het sportief en technisch niveau van àlle spelers er baat bij hebben;
- wat volgend jaar? Stoppen of niet? Als ik eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik vrijdagavond liever lang uitgestrekt in mijn zetel voor de TV zit. Anderzijds, heeft de Bond en de club nood aan kleurrijke figuren. In het bijzonder als er een significante groeimarge inzit en als de speler in kwestie beschikt over een auto met 8 zitplaatsen waarmee de echt goede spelers terplekke geraken.

Sportliefhebbers: op woensdag 28 april e.k. komt dé ploeg van België, La Villette, in Diest spelen. Een prima kans om de beste tafeltennisspelers van de Belgische competitie aan het werk te zien. Aanvang: 19.30 uur. Meer info hier.

2 opmerkingen:

  1. Ludo, fantastisch. Maar voor de leken. Zit het gemiddelde elo niet op 1000? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezien je de beste resultaten haalt tijdens de vakantie of na een vrije dag, zou ik niet stoppen met ping pong maar met werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.