20 april 2024

Bollen in de uitverkoop

 2 zakjes met bollen die we in de uitverkoop aankochten, werden uitgespreid in een nieuw stukje met toverhazelaars. Ik ben blij om te zien dat ze intussen allemaal uitgegroeid zijn tot die schone purperen en witte kievitsbloemen die we zo graag in onze tuin introduceerden. In het wild zijn ze jammer genoeg zo goed als verdwenen. Maar wat belet ons om met enkele vrachten biobollen de natuur een handje te helpen? Ik vind dat dit moet kunnen. Met de doelbewuste en noodzakelijke vernatting van onze natuur komen er meer en meer natte weilanden, dé biotoop voor de kievitsbloem. Eens aangeslagen, zaaien ze zichzelf wel verder uit.



3 opmerkingen:

  1. Ik heb ze ook eens gehad maar in mijn zakdoekgroot voortuintje hebben ze zich helaas niet uitgezaaid. Ze zijn wel erg mooi hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, vorig jaar eentje spontaan opgedoken en toen moest ik niet lang nadenken welke bollen ik me zou aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ze een 10-tal jaar geleden geplant maar zijn toch verdwenen. Waarschijnlijk stonden ze te droog.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.