29 april 2017

brrrr

fotocollage van vandaag
Plezant kan ik het met deze polaire luchtaanvoer niet noemen. Het verschil met of zonder zon is immens. Over de vorstschade ga ik niet uitweiden maar het blijkt wel dat sommige Magnolia's, Japanse esdoorns, vlinderstruiken, de vaantjesboom en de bloemen van de blauwe regen ferm vorstgevoelig zijn. We zullen het erbij houden dat we nu iets kunnen leren, met name in hoeverre en hoe snel dat die schade 'gerepareerd' wordt.

De voorbije dagen, met een warme kap over de kop, heb ik wel wat mooie dingen gezien. Een koppeltje eekhoorns bv. die ik 2 standjes zag uitproberen waarvan 'op zijn hondjes' toch veruit het meest succesvol leek. Nestbouwende eksters en voederende koolmezen. De roodborstjes en zwartkoppen die ook een bouwsel in de tuin gemaakt hebben. En, toch wel, heel wat vlinders die op zoek gaan naar nectar. De oranjetipjes zijn momenteel de meest opvallende. Ze genieten van de bloemen in de look-zonder-look. Ook heel wat geaderde witjes en kleine koolwitjes. Het bont zandoogje is getrouw actief aan de bosrand en de boomblauwtjes zonnen graag in de vlinderhoek. De maartse vliegen (of rouwvliegen) zijn net als een kleine groep langsprietmotten te vinden op de wilde rozen die tussen de beukenhaag gegroeid zijn.

Onze terrassen, stoelen en ligzetels blijven leeg. Op één zetel hangt een duivenstront.

3 opmerkingen:

  1. Wat maak jij toch steeds mooie fotocollages! Ik moest lachen met 'dienen duivestront'. Doorheen je tekst ben ik aan 't meemijmeren en zie ik al die beestjes en de romantiek van de lente. En dan ineens . . . Patatat! Dienen duivestront! Hilarisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiermee bedoelend: moest het aangenaam weer zijn, had die van ons die al lang verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke fotocollage inderdaad. Vandaag was het wel een pak warmer, en bleef het ook 's nachts behoorlijk warm

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.