4 april 2016

opportunistische eekhoorn


Twee van mijn dochters konden deze middag een mooi tafereel vastleggen. Ken je die ronde matjes die ze bij boomkwekerijen bovenop de pot leggen, rondom de stam? Zo wordt er vermeden dat er 'onkruid' in de pot groeit en zo blijft ook het wortelgestel langer vochtig. Na mijn recente aanplantingen heb ik bewust enkele van die matjes in de tuin laten rondslingeren omdat ik weet dat vogels het materiaal graag gebruiken om het nest te bouwen. Dat doen ze trouwens ook met echte matten. Maar het waren niet de vogels die de show stalen maar wel....


... een eekhoorn. Met de mond vol nestmateriaal vertrok het eekhoorntje de struiken in. Met zo'n 1 matje heb je gauw een warm nest. Slim gezien toch?


even dachten de dochters dat het beest ging stikken....


... maar dat bleek wel mee te vallen.


foto's: Sara en Loes


7 opmerkingen:

  1. Geweldige foto's van je dochters, appels die duidelijk niet ver van de boom vallen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot mijn verbazing hebben ze er foto's van genomen want meestal doen ze nogal cynisch als ik ze op iets 'moois' wijs of over de blog spreek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar zo een schoon beestje. Wij hopen hier ook op eekhoorns in de tuin maar sinds we varkens hebben zien we er geen meer (wel nog bij de buren).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar Oooooh zo schattig, nen micmacjampudding-eekhoorn.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.