5 juni 2006

schietende soldaten

Wat doen soldaten als er geen manoeuvres zijn? Wat doen onze landverdedigers als er geen oorlog is? Waar blijven ze met hun mannelijkheid en hun teveel aan testosteron? Het antwoord moet je niet te ver gaan zoeken. Waarom denk je dat 'de Leuvensesteenweg' (Diest-Leuven), 'de chaussée d'amour' (St.- Truiden) en 'daddy's hobby' in Helchteren in de buurt gelegen zijn van kazernes? Soldaten zijn er om te vuren, het geladen geweer moet knallen.

Daarom dat ik verschoot toen ik via een zoekmachine te weten kwam dat er in mijn eigenste gemeente ook een huis van lichte zeden gevestigd is. Ik had er van tevoren geen flauw benul van. Bij google 'Tessenderlo' ingegeven en wat vind ik juist achter het dekenaat, precies... dit.

Je vindt er alles wat ze er te bieden hebben en ook wat het moest kosten. Maar welk vlees ze in de kuip hebben, moeten ze op ééntje na nog schuldig blijven. Het zou me niet verbazen als dat één vrouwke voorlopig de ganse lading over zich heen krijgt.

Maar nu ik er zo over nadenk... de verwenvilla, die als een bunker in het groen is weggemoffeld, ligt aan de grens met Schaffen. En wat gebeurt er in Schaffen bij Diest? De para's leren er uit een vliegtuig (of het varken) springen. En wat is een para zonder mama waar hij eens goed aan de borst kan gaan liggen?

Hoe zou het eigenlijk zitten met onze vrouwelijke soldaten? Hebben zij ondertussen ook dat soort faciliteiten? Of nemen ze genoegen met de kapitein?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.