3 april 2019

zwartkoppen

vrouwtje zwartkop

Vier zwartkoppen hangen vandaag rond vlakbij het huis. Ze speuren in een kardinaalsmuts naar iets maar ik ben niet zeker naar wat. Er zit wel wat zwarte bladluis in, misschien is het dat. Zwartkoppen zijn trekvogels. Even na de tjiftjaffen arriveren ze hier. Ze zitten al enkele jaren in onze tuin waarin ze mooie liederen zingen en telkens met succes een nest uitbroeden. Voortgaand op het geluid kan je dan de jongen vinden. Ze zitten soms netjes op een rij in een boom te wachten op het eten dat wordt aangebracht.


mannetje zwartkop (2x)




2 opmerkingen:

  1. Ik heb er in Cornwall, niet ver van Land's End ooit één van dichtbij kunnen fotograferen, maar hier in de tuin heb ik ze nog nooit gezien. En ik ben niet zo'n vogelkenner dat ik ze op het geluid zou kunnen herkennen...

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.