13 juni 2017

de kasseilegger

De legger met een geërfde kasseihamer.
De opgehaalde boerenkasseien werden de afgelopen dagen allemaal gelegd. Telkens vroeg in de morgen begonnen om vervolgens te stoppen als de zon te machtig werd. Het is ook niet de bedoeling dat we een zonneslag oplopen. Ik doe dat wel graag. Je hebt er snel resultaat mee. Vermits er verkeersvrije afboordingen mee gemaakt zijn, was witte zand en cement niet nodig. Een gracht graven met de spade, de kasseien op diepte kloppen en dan de uitgehaalde grond gebruiken om de kassei vast te kloppen en de tussenvoeg te vullen. Ik gebruik hiervoor een echte kasseihamer, een erfstuk van mijn schoonvader, en mijn blote handen.

afboording in bostuin met Acer davidii 'Rosalie' en een elsbes


5 opmerkingen:

  1. Een mooie manier om de paden van randen te voorzien, het geeft structuur.
    Ik vind het altijd moeilijk om de strooiselpaden "open" te houden. Voor je het weet zijn ze ingenomen door de belendende beplanting.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook kassei gebruikt voor die afboordingen, ook zonder cement en zand (gewoon in de grond), valt ook enkele jaren nog best te pruimen. . Ik heb wel de indruk dat die van jou iets beter en rechter liggen dan de mijne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @fruitberg: er is nochtans geen touw aan te pas gekomen: gracht graven op gevoel en de hoogte van bestaand gras wat gevolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan en het staat echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.