12 maart 2017

weg met die 'bontjas'


Van alle magnolia's in de tuin staat de Magnolia stellata 'Rosea' het verst.
Het is ook mijn allernieuwste aanwinst. Deze roze stermagnolia vervangt de huizehoge
Robinia pseudoacacia die ik omwille van onze zonnepanelen
 jaarlijks een grondige snoeibeurt moest geven. Deze karwij leverde wel een hoop
rechte en duurzame palen en takken op maar het silhouet van de boom 
- ik zwijg dan nog van mijn eigen krakende botten en knoken-
was niet meer om aan te zien. Door deze snoei kwam de 'acacia' ook niet meer
tot bloei waardoor ik hem niet meer de moeite waard vond
om te behouden. De vervangende beverboom ziet er veel belovend uit.
De warme bontjassen worden momenteel afgeworpen en heel lang duurt
het niet meer tot de voortuin kan kennismaken met zijn nieuwe gast 
in volle glorie.


6 opmerkingen:

  1. Wij maakten een paar weken geleden al kennis met het afgooien van de bontjes en het tot volle bloei komen. Zulks geschiedde simpelweg door gesnoeide takken met knoppen in een grote vaas te pleuren en in de woonkamer te zetten. Het resultaat was subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze magnolia's zijn nog wat jong om er in te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd weer een geweldig gevoel, dat wachten op de eerste bloei van een nieuwe boom. Nog enkele dagen geduld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, echt lente is het als de magnolia bloeit. Hoewel het gister al lekker was in de tuin, tijdens ons tuinwerk-weekend, staat de Magnolia hier nog dik in de knoppen. Nog meer geduld dus. Maar we kunnen genieten van Amandel en Camellia. Ik ben benieuwd naar je verschillende Magnolia's. (Als ik het goed herinner)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veelbelovend!
    Hier nog slechts hooggesloten bontjasjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.