2 maart 2017

fan van verteringsprocessen

Elfenbanklje in detail
Bovenstaande foto stond reeds in mijn meest recente collage maar de kleurenpracht verdient het om in groot formaat getoond te worden. Elfenbankjes, ik ben er fan van. In de tuin liggen heel wat dikke takken van wilg en stukken boomstam van Amerikaanse eik. Het is echt de moeite waard om regelmatig eens gaan te kijken hoe het zit met het wegteren van dit dood hout en hoe zo'n pril elfenbankje uitgroeit tot een kunstwerk waar heel wat edelstenen jaloers op zijn. Het is ook dit proces dat ik beoog met mijn steenuil-project in een bewerkte inheemse vogelkers (Prunus padus).

Een hele rij op Salix
en zo 'leeft' deze afgewaaide wilgentak op een bijzondere manier verder.


2 opmerkingen:

  1. Als alleenstaande foto komen de kleuren veel beter tot hun recht. Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar dat verval en verderf ook mooi kan zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.