22 november 2015

voorruitfotografie


Baan Tongeren - Bilzen bij valavond

Het voordeel van een pocketcamera is dat hij in je jaszak past en zonder poespas overal meegenomen kan worden. Vaak laat ik het toestel bewust thuis - die van ons ergert zich er wel eens aan -  maar even vaak heb ik hem binnen handbereik voor 't geval dat er zich iets moois aandient. De brug van Zittaart vond ik zo bv. de moeite om vast te leggen omwille van haar mooie architectonische vormgeving. Maar het is niet altijd gepland: af en toe  komt daar ook een interessant beeld uit het volstrekte niets tevoorschijn. Recent gesnoeide bomen bijvoorbeeld die met hun 'pauwenstaarten'  in het laatste streepje zonlicht een mystiek sfeertje creëren. Als bijzitter kan je zo'n beeld niet laten passeren. Als bestuurder zijn er andere dingen om op te letten.... want enkele honderden meters verder zaten 4 auto's tegen mekaar. 


5 opmerkingen:

  1. ik zit zelden in een auto maar als ik eens in een auto ( of bus of trein ) zit, doe ik dat ook regelmatig :) . Schoontje dit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie wagen beschikt over een propere voorruit, zeg. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Menck: mijn kodak heeft een optie 'cleaned windows' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht even dat je puuk gestopt was voor deze foto!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.