26 april 2015

Mettekoven - Veulen - Mettekoven

bloesem © ludo rutten

Vandaag wandelden we 2 uitgestippelde wandelingen vanuit 'Greenspot Mettekoven'. We kozen voor een combinatie van de langste tocht met de kortste. De bloesems van de kerselaars en de appelbomen waren nog in prima staat. De wolken waren hier grijs en daar bijna donker zwart en af en toe viel er een pak regen uit. Wanneer dan toch de zon even doorbrak -zie foto 1 - was het licht fotogeniek maar meestal waren het maar grauwe uitzichten.


Vreemd om in zo'n prachtig landschap vast te stellen dat wandelpaadjes met onkruidbestrijdingsmiddel ros werden gespoten. Op het einde liep het bijna helemaal mis toen ik met mijn met natte leem 'besmeurde' schoenen, bij het betreden van een houten pad, uitgleed en hard tegen de grond smakte. Met wat pech hadden ze me kunnen afvoeren. Mijn linkerheup doet pijn en het lijkt alsof ik met een whiplash opgezadeld zit. Mijn ogen draaien gelukkig niet in 't rond want anders zat ik nu niet te bloggen. Fijn is wel wat anders.


Info over Greenspot Mettekoven: langste wandeling en kortste wandeling. Halverwege passeer je het Kasteel van Veulen en in het Martenshof (start en einde) kan je terecht voor een drankje (veel streekbieren) en een hapje.



7 opmerkingen:

  1. Ik moet toch maar eens een weekendje naar jouw streek komen om te wandelen, Ludo. Vaak waren wij omstreeks deze tijd in Zuid-Limburg om te wandelen en als ik dan jouw foto's van vandaag zie krijg ik terstond heimwee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo'n 35 of 40 km van hier, dus redelijk dichtbij. Mooie streek net als het Hageland en de Vlaamse Ardennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo mooi dat je gevallen bemt...daar kun je nog lang last van hebben, als je zo onderuit gaat...hopelijk houdt je er niks aan over...maar de streek waar e was is echt fantastisch mooi..kunje daar ook fietsen? Prachti die donkere licht met de frisse bloesembomen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fietsen naar believen en voor de liefhebbers ook de mogelijkheid om Vespa's te huren. Opgelet: ze rijden er dik.

      Verwijderen
  4. Weerom mooie composities Ludo, je hebt daar een goed oog voor. En ik hoop dat die pijnlijke heup snel weer beter wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er ginder prachtig uit, zeker nu met al die bloeiende bomen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.