2 maart 2006

het boek dat moet geschreven worden.

In de Brabanthal van mijn stad breng ik straks een bezoekje aan het 'Boekenfestijn'. Meer dan 250.000 boeken, strips en cd-ROM's liggen er te wachten op een koper. Weet je welk boek ik er graag zou aantreffen? Iets in de trend van 'hoe vermijd ik dat mijn volgende date een Blogger is?'.

Provocerend? Natuurlijk, maar niet totaal uit de lucht gegrepen. Ik bezocht de afgelopen maanden tientallen blogs -ontdekkingsgewijs- en wat ik er las (of zag) doet me nu niet meteen besluiten dat er veel aangename en toffe gasten tussen zitten. Op een handjevol blogs na zie ik vooral kerels die
  1. zichzelf heel erg serieus nemen alsof hun blog er werkelijk toe doet;
  2. het gen dat mensen toelaat grappig te zijn duidelijk mankeren;
  3. niks te vertellen hebben en dan maar links plaatsen naar sites waar wel iets staat;
  4. blote tetten gebruiken als kleefvliegenvangers of
  5. verschrikkelijk rechts van de pot gerukt zijn.

Mijn seksegenotes doen het niet veel beter maar daar hoef ik dan ook niet mee te daten. Nieuwe schoenen, lief die wél interessant is, nonkel die wél interessant is, nog eens nieuwe schoenen,... . Ik heb compassie met de mannen die met deze klaviersters samenhokken.

Het boek dat ik zoek moet nog geschreven worden. Maar als het bloggen werkelijk zo exponentieel toeneemt, is dit nog slechts een kwestie van tijd. Eén boek voor de vrouwtjes en ééntje voor de mannen. Venus en Marsshit, dat verkoopt goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.