9 mei 2024

Nashi

 Tomaten, daar waag ik me niet aan uit zelfkennis. Het groen bolletje op de foto is mijn allereerste en enige nashipeer. Het hangt aan een nieuwe boom, de Pyrus pyrifolia 'Shinseiki'. Omdat we altijd perenroest krijgen in gewone peren, raadde de veredelaar deze boom aan. De bloemen vind ik ook mooi. De smaak is nog afwachten, hopelijk krijgen we deze ene "appelpeer" lekker rijp. Mogelijks moeten we in de toekomst een tweede soort bijplanten om de bevruchting een boost te geven. Ondervinding zal het uitwijzen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.