25 juli 2020

terug thuis

Zonet eens door de tuin gewandeld en in de vlucht een paar interessante waarnemingen gedaan. Collage van grote wolbij, pluimvoetbij, oranje zandoogje en Arge pagana. Bij thuiskomst van de vakantie zat er ook een grootoorvleermuis in huis. Kan je je een mooiere welkomst voorstellen?


In Brenne & Berry, onze vakantiestek in het Franse Lingé, heb ik de ogen ook goed de kost kunnen geven. Je herkent ongetwijfeld de koningspage, de oranje luzernevlinder, de bruine vuurvlinder en een bloedrode heidelibel. Ik hoorde er ook voor de eerste maal een wielewaal en een zomertortel en zag een prachtig koppeltje distelvinken. Jammer dat ik deze nooit in onze tuin zie. Op een uitstap vonden we dankzij een tip van een 'insider' een kolonie bijeneters langs de Creuze. Een onvergetelijk moment.


Wat ik helemaal te gek vond, waren de majestueuze kardoenen bij onze B&B. Daar ben ik jaloers op. Als iemand ervaringsdeskundige is, laat me weten hoe ik ze best aanplant en overhoud.


B&B Brenne & Berry, Lingé Frankrijk. Een aanrader op alle vlakken.





3 opmerkingen:

  1. Ja zo’n kardoenen, daar ben ik ook ‘jaloers’ op. Is me nog niet gelukt.
    Ga ik volgend jaar toch nog eens proberen, maar dan naast de serre ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, die grootoorvleermuis bij thuiskomst!
    Je hebt een schitterende biotoop (in en) om huis gecreëerd, dat is wel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te lezen dat jullie een deugddoende vakantie achter de rug hebben. Wij zijn er momenteel nog volop van aan het genieten in het rustige Friesland, waar we al mooie dorpjes als Rutten en Muggenbeet hebben doorkruist :-). En al heel veel mooie tuintjes gezien ook natuurlijk....

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.