1 oktober 2008

driemaal Diest

Ons huis staat in het gewéldige Tessenderlo maar ons sociaal leven gaat tegenwoordig door in Mol (Ludo), Heusden (Kristien) en Diest. Onze kinderen zijn alle vier geboren in Diest, twee ervan gaan er tegenwoordig ook naar de middenschool en drie tot vier keer per week geven we het beste van onszelf in de Diestse tafeltennisclub. 

De Demerstad heeft heel veel troeven: de citadel van het leger, het recreatiedomein De Halve Maan, haar Oranje verleden, het zwembad dat nog dienst deed als Jacques-paviljoen op de Expo, de ruïne van de sint Jan de Doperkerk en zo meer. Maar schoonheid schuilt ook in kleine dingen. Toegangspoorten en deuren bijvoorbeeld. Tijdens een wandeling door de stad fotografeerde ik er een heleboel. Je bent wat zot of je bent het niet. Drie daarvan moet je zeker gezien hebben:


De ingang van de voormalige jeugherberg Den Drossaard

 De barokke toegangspoort van het Begijnhof

De tijdloze inkom van onze tafeltennisclub PW Diest

De welke is jouw favoriet? Laat het me weten.

7 opmerkingen:

  1. Ga je binnenkort solliciteren bij een of andere toeristische dienst, muggenbeet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @zapnimf: neen, ik groei zelf stilaan uit tot een attractie. Dat volstaat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, ik dacht bij foto drie eerst aan een publiek toilet, eerlijk gezegd. Met stip mijn favoriet dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die schaal/emmer voor de vrije giften aan de ingang is wel zalig. Moet ongetwijfeld reeds tot de nok gevuld zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. U kent vast het gezegde: zo zot als een deur. Wel, U .. enfin, je begrijpt het wel. Ik had graag een foto van Uw voordeur gezien want je weet het of je weet het niet: toon me je voordeur ik ik zal zeggen wie je bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @duvel: ik heb dat ook , die gave, maar dan met poezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel, ik vroeg me ook af of je die emmer nu zelf moest gaan uitgieten of niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.