13 augustus 2019

slankspriet randwants

De zeldzame wants in Canadese guldenroede
Ik was bezig met kleine wespen en een bijenwolf te fotograferen. Er zat ook een wants in de guldenroede die me er op het eerste zicht toch wat anders uitzag dan diegene die ik ken. Je kan altijd bijleren daarom liet ik de wants determineren door de 'computer' van waarnemingen.be. De Slankspriet Randwants - zeldzaam was het verrassend resultaat. Een beestje dat nog maar sinds 2015 in België waargenomen wordt. Precies daarom twijfelde ik aan mijn vondst maar intussen werd de waarneming bevestigd door een deskundige validator.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.