7 maart 2019

Oudsberg


Dinsdag zakte ik met zoon, vader en echtgenote af naar Opoeteren Kerk waar we een stevige wandeling naar de Oudsberg aanvatte. De Oudsberg is de hoogste landduin van Vlaanderen en zou zo'n 85 meter boven de zeespiegel uitsteken. 8 jaar moet ik geweest zijn (1970?) toen ik er voor 't eerst rondgewandeld en geravot heb. We waren toen met de KSA van Looi op kamp in Opglabbeek. Als leider ben ik er nog een tweede keer geweest maar veel herinner ik me er niet meer van. Een opfrissing, deze keer door het oog van een natuurliefhebber, was meer dan welkom. We maakten een eigenzinnige combinatie van de groene, blauwe en gele wandeling en dat leverde ons 11 km wandelplezier met mooie beelden op. 






Meer informatie over de Oudsberg vind je hier. Het is een aanrader. In augustus staat de heide in bloei en fladderen er in mijn verbeelding ook vlinders rond en dat zal deze duinengordel nog een pak mooier maken. Denk eraan dat er zowel speelzones zijn als beschermde zones (natuurreservaat) die niet toegankelijk zijn. Wij sloten onze wandeling af bij mijn jongste broer die vroeger in Meeuwen woonde maar sinds kort in de fusiegemeente Oudsbergen. 


2 opmerkingen:

  1. Is dat deze oudsberg die de naam van de nieuwe fusiegemeente 'Oudsbergen' heeft bepaald? Mooie beelden, en ik heb nog iets anders bijgeleerd, ik wist niet dat jij een zoon had, ik had ergens in mijn achterhoofd de idee dat je drie dochters had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie dochters en een zoon (de tweede in rij). Het is inderdaad deze berg die de nieuwe fusiegemeente zijn naam heeft gegeven. Ligt ook wat tussen Meeuwen en Opglabbeek in.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.