28 oktober 2018

nieuw schaduwterras


Kruiwagen per kruiwagen, telkens zo'n 70 meter ver, reed ik met de zware kasseien naar het kastanjebos om er een nieuw schaduwterras te maken. 2 dagen verwijderd van mijn 56ste verjaardag en dat begin je te voelen. Wat minder vracht, een rustig tempo en regelmatig rust maakte de job te doen. Er kwam geen cement aan te pas, enkel de uitgegraven grond werd gebruikt om de kasseien te leggen en de voegen weer op te vullen. De knollen (?) van de salomonszegels die in de grond zaten, werden netjes weer herplant. In het zand moeten normaal ook muskuskruidzaden zitten en de verwachting is dat die in de voegen gaan kiemen. 


Het nieuwe terras biedt de mogelijkheid om nieuwe schaduwplanten aan te planten.


2 opmerkingen:

  1. Ik begin de 'ervaring' ook steeds meer en meer te voelen., ook al ben ik nog iets jonger. De kruiwagen minder vullen is dan een wijze keuze, de klus is uiteindelijk toch geklaard

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden! Zelf maken we er ook eentje, hopelijk is hij dan nog voor de winter klaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.